Tip voor lui tuinieren.


Niet al het tuinieren vraagt even veel inspanning. Zo heb ik al jaren succes met mijn Lobelia’s op de tuintafel. Een tipje van de sluier opgelicht….

Ik kocht van de week een mooie lichtblauwe hang Lobelia. Het zou natuurlijk iets te gemakkelijk zijn om de plant zo op tafel te zetten. In de schuur is een leuk teiltje echter snel gevonden. Ik heb er heel wat om uit te kiezen en ze komen allemaal van de rommelmarkt. Om het emaille te beschermen doe ik er een klein plastic afwasteiltje in.

In het plastic teiltje gaat ongeveer 3 cm water en een handje Osmocote korrels. (In elk tuincentrum te koop) Deze korrels geven langzaam mest af. Heel belangrijk voor verwende turbo planten uit de kas! Wat weten deze planten van de barre omstandigheden buiten? Ze hebben nooit gebrek gehad aan water of mest. Dankzij de mest bloeit de Lobelia de hele zomer.

Vervolgens gaat de Lobelia met pot en al  in het afwasteiltje en klaar is Kees. Als het warm weer is wat extra water in de teil, bij langdurige regen controleren of de plant niet te veel water heeft.

Voor de luie tuinman/vrouw, maximaal effect met minimale inspanning! 

Voor open tuindagen zie: 
                             
 
                            romantischerozentuin.nl

Alle spullen op tafel

Lobelia klaar voor een zomer lang plezier