Augustus, bloemen uit eigen tuin in de vaas.


Vanaf begin augustus bloeien de herfst anemonen uitbundig. Wat een feest. Ik kies deze als uitgangspunt voor mijn boeket van de maand.

Ik plukte daarbij marjolein. (Oreganum majorana) Deze stond net op het verkeerde plekje te bloeien. En alles wat verkeerd bloeit, verdwijnt bij mij in de vaas!

Van mijn buurvrouw bedelde ik lang geleden eens een stekje van het wilde zeepkruid dat zij had meegenomen uit Zwitserland. (Saponaria officinalis). Het bleek een onuitroeibaar onkruid te zijn. Maar als het bloeit ben ik toch weer mild. Het is zo’n prachtig roze bloem.

Ook in bloei deze maand is de Phlox paniculata. Daar heb ik maar één soort van. De kleur is lavendelblauw. Wat wil je nog meer?

Marjolein, Phlox, zeepkruid en herfstanemoon in de vaas gezet. En omdat het mooi weer is heb ik de vaas maar even buiten gezet. Nu kan het nog!

Voor open tuindagen zie: 

                            www.tuinenaandekust.nl/Romantische_rozentuin.html


Zomerboeket met herfstanemoon,zeepkruid, marjolein en Phlox.
 

Reacties