DIY. Vogels voeren.



In de tuin is niets te beleven. Het is troosteloos, nat en somber. Voor wat vrolijkheid moet ik het van de vogels hebben.

De favoriete hangplek van mijn vogels is onder de rozenboog. Deze rozenboog beschermt hen tegen aanvallen van bovenaf. Vanuit de kamer heb ik er mooi zicht op.

Op een winter fair kocht ik laatst een kopje gevuld met zaden en vet. Om de vogels de mogelijkheid te geven te landen, was er een stokje in het vet gestoken. Thuisgekomen heb ik het kopje aan het oortje onder de rozenboog opgehangen. De koolmezen hadden het meteen in de gaten.


Koolmees op de vogelcarrousel.

Het is een komisch gezicht als een koolmees aanvliegt op het stokje. Door de vaart gaat het kopje draaien. Drie keer de ene kant op en drie keer de andere kant op. Het is net een vogelcarrousel! Eenmaal uitgedraaid kan de koolmees eindelijk beginnen met eten.

Na een week was het kopje leeg. Een goed moment om zelf wat kopjes te vullen met zaad en vet. In de schuur stonden nog drie kopjes in fifties stijl. Ik had ze een keer van mijn vriendin M gekregen. Die kwamen nu mooi van pas!

Ik vulde de kopjes met winter strooivoer. Daarna heb ik frituurvet gesmolten en dit over het strooivoer in de kopjes gedaan. Tot slot heb ik er een stokje bij gestoken, laten afkoelen en klaar!

Wie nog een origineel cadeautje wil maken voor de feestdagen, Do It Yourself, het is zo klaar!
Fijne week
Hetty
                                                      romantischerozentuin.nl
 
Drie kopjes fifties stijl

Vullen met strooi voer

Stokje erbij en frituurvet over het strooivoer gieten.
 




Reacties