Hyacinten in bloei, met kunst en vliegwerk.



De weerman voorspelde 20 graden voor het weekeind. Eerst zien dan geloven, dacht ik bij al dat euforische nieuws. Maar het is waar, ik zag 20 graden op de thermometer!

Een goede zaak, want mijn bloembollen kunnen wel wat warmte gebruiken. Het valt niet mee voor een ongeduldige tuinvrouw zoals ik om maandenlang de tulpen uit de grond te moeten kijken!

Heel anders ging het met mijn Hyacinten. Die had ik in december in potjes geplant. Met al dat koude weer zag ik wel knoppen, maar geen bloemen komen in mijn Hyacinten.

Ik besloot het heft in eigen hand te nemen. Ik heb de Hyacinten opgepakt en in huis naast de printer gezet. Na een week begonnen de Hyacinten te geuren. Die konden naar buiten. Daarna werd er een stevig stukje ijzerdraad door de bloem gestoken. Daardoor kunnen ze niet gaan hangen. Dat klinkt heftig, maar het werkt prima.

De fel roze Hyacint Vuurbaak, heb ik in de oude zeef geplant. Deze Hyacinten zijn al sinds 1948 in de handel. Een ouderwetse soort, is dat niet leuk? Daarbij plantte ik witte Bellis. Als laatste wat takken van een (knot) wilg. Zo creëer je snel wat voorjaarskleur op tafel.

Ik heb goede moed dat de tuin 20 april in bloei zal zijn, maar dit jaar blijft het spannend tot de laatste dag. 

Open tuindagen zie:

                            romantischerozentuin.nl

Hyacinten bij de printer

Op de thermometer, 20 graden

Ouderwetse Hyacint Vuurbaak met Bellis in de oude zeef op tafel
 

Reacties