In de schijnwerper, de spikes

Wij hebben bij ons huis een oude Zeeuwse boerenschuur. Het voorste gedeelte van die schuur noemen wij “het meidenhok”. Dit gedeelte werd namelijk door mij en onze twee dochters gebruikt om onze spullen in op te bergen. Vandaar de naam. Het staat vol met oude dingen. Iedereen kijkt zijn ogen uit wat ik allemaal heb verzameld. Vaak vraagt men naar het verhaal achter deze "rommel". Elke maand komt een voorwerp in de schijnwerper. Deze keer:


Spikes onder de laarzen
de spikes.

De spikes heb ik jaren geleden in een Engels tuinwinkeltje gekocht. Ze zijn ontworpen om het gras te beluchten. Het leek me wel wat. Thuisgekomen heb ik het gras ermee bewerkt. Erg gemakkelijk ging dit niet. Het is zwaar voor de kuiten en hamstrings. Als de grond droog is, wordt het helemaal moeilijk om de spikes diep in het gras te prikken. (Ik tuinier op zware kleigrond)

Tijdens de open tuindagen is het gras intensief belopen. Het gras kon dus wel een beurtje gebruiken. Natuurlijk ook vanwege dit verhaal, heb ik de spijker schoenen maar weer eens een keertje aangetrokken.

Toch, telkens als ik klaar ben met deze klus, stel ik mezelf dezelfde vraag. Zijn de gaatjes niet te ondiep? Geeft dit wel genoeg beluchting aan het gras? Persoonlijk denk ik dat je met een paar stiletto hakken een veel beter resultaat zult boeken.

Onze jongste dochter droeg verleden week een paar schoenen met 10 cm hoge hak. Ze had deze bij de Zara gekocht. Even op de site kijken naar een paar virtuele schoenen om dit karwei te klaren........

Ik ben om. Ik ga voor de stiletto pumps. Dat staat in elk geval een stuk eleganter dan spikes!

Zie voor open tuindagen:

                          romantischerozentuin.nl




Erg elegant is het niet.Dan toch maar voor de pumps...
Moeilijk kiezen, optie 1....is heel mooi,

optie 2 met praktisch enkelbandje. Dan blijven de schoenen  beter aan je voeten!

Reacties