Herfst op tafel.



Het is al weken schitterend nazomer weer. Wat valt er nog veel te genieten. De bloembakken heb ik gevuld met in de herfst bloeiende planten.

Een vriendin van me, die toevallig langskwam, vroeg of ze de mand mocht namaken. Natuurlijk! Ik heb zoveel ideeën. Als ik in een tuincentrum loop kan ik in gedachten wel 20 bloembakken vullen met plantcombinaties.

Misschien is het voor jullie blog lezers ook wel iets. Ik leg uit hoe het is gemaakt:

Neem een leuke mand en vul deze met potgrond. In het tuincentrum kocht ik drie heide, drie sierkolen en zes viooltjes, allen in de witte kleur. De Sedum had ik nog als stekje in depot staan. Plant alles in de mand. Klaar.

Vanuit de keuken kijk ik op deze bloembak die buiten op de witte tafel staat. Het is schattig. Als het in december niet te hard vriest, plant ik een kerstboompje in het midden.

Dan wordt het herfsttafereel een winterwonderland!

Fijne week. 

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers wat leuk dat jullie de moeite hebben genomen.Welkom!

Viooltje met heide

Viooltje, heide en sierkool

In de mand verschillende bladstructuren in witte kleuren

De mand op tafel in de nazomerzon.
 

Reacties

Een reactie posten