Dagdromen over de lente.

De bloembollen die ik heb besteld zijn verleden week aangekomen. Ik bestel al jaren bij mijn bloembollen leverancier. Ik ben nu eenmaal gewend aan de goede kwaliteit bloembollen die hij levert.

Het is altijd een heerlijk moment om de grote dozen vol bloembollen uit te pakken. In de bruine papieren zakken, zitten bloembollen in alle soorten en maten. Als ik naar de bollen kijk zie ik ze in gedachten al bloeien.

Maar voor het zover is, moet ik alles eerst planten. Ik tuinier op zware kleigrond, dus het bloembollenbollen planten is zwaar werk. Behalve in mijn achtertuin.

In september heb ik in de achtertuin acht vakken met herfstanemonen uitgespit. Om de kleinste worteltjes te pakken te krijgen heb ik de grond elke week omgespit. De grond is hierdoor heel rul. In deze acht vakken plant ik vier soorten witte tulpen. Van elke soort honderd, dus 400 in totaal. Bloembollen planten is leuk om te doen, vooral als de grond zo zacht is.

Nadat ik de 400 bollen heb geplant zien de dozen er nog niet veel leger uit. De komende weken ben ik dus nog druk bezig om de rest van mijn schatten te planten.

En terwijl ik dat doe, dagdroom ik alvast over de komende lente! Nog zes maanden....

Fijne week

Hetty  

De bloembollen zijn aangekomen; dozen vol in de gang.

Bloembollen in alle soorten en maten.

Ik begin in de achtertuin met 400 witte tulpen.

Alles netjes neergelegd en dan planten!

De grond is heerlijk rul. Was dat maar overal zo in mijn tuin.

Tijdens het planten een beetje dagdromen over de lente...

Nog meer dagdromen....

Deze tulpen moet ik nog planten.

Nog een half jaar geduld!

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en leuk dat jullie meelezen!   




Reacties

  1. Jij droomt over mooie dingen, Hetty.
    En je hebt nog wat werk te verrichten.
    Ik ga ook dromen over de lente om bij jou te kijken hoe mooi het is geworden!
    Maar ik hoop dat ik toch eerst even van de herfst mag genieten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enorme hoeveelheid tulpenbollen om te planten Hetty. Het zal straks in het voorjaar vast prachtig zijn! Bij mij is het er nog niet van gekomen om ze in de grond te stoppen. Ik hoop er van het weekend tijd voor te hebben.

    Een fijne week toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zoveel bloembollen Hetty! Rita van der Zalm zou zeggen: "Genieten is vooruitzien" , en zo is het.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I can't wait for your Spring tulip post Hetty!
    400 bulbs will make a fantastic show.
    The first photo of white tulips with green margins - I especially love those ones!
    The blue Muscari grape Hyacinth is a favourite of mine too!
    Meantime enjoy pottering in your garden during your lovely Autumn days!.
    Wishing you a very happy weekend.
    Hugs
    Shane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige grote tuin heb jij Hetty.
    Ik denk dat het er in het voorjaar prachtig uit gaat zien.
    Je hebt nu de voorpret al.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Quel travail mais quel bonheur au printemps quand tous ces bulbes vont éclore. Le décor sera grandiose. Belle commande, tous les bulbes sont de belle qualité, le résultat sera à la hauteur .j'imagine déjà le résultat. Belle soirée J

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hetty

    Your garden is awesome. Allot of work but I see your an adv-it garden and your love for it.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten