Phlox. De paarse gravin.



Afgelopen vrijdag ben ik naar de plantenbeurs in België geweest. Het wordt gehouden in het park van Beervelde in Lochristi. Het is ongeveer een uur rijden met de auto van waar ik woon.

Onderweg bedenk ik dat dit misschien wel de vijftiende keer is dat ik erheen rijd. Vervelen doet deze tuinbeurs me nooit. Er is altijd een vorm van verrassing; zal ik iets speciaals  vinden?

Ik wordt niet teleurgesteld. Zo vind ik bij de stand met bijzondere groenten zaden de felbegeerde rood bloeiende tuinbonen. Deze tuinbonen had ik afgelopen zomer in Engeland gezien. Ik koop meteen twee zakjes, je weet immers maar nooit of ze slecht kiemen.

Maar de belangrijkste aankoop dit jaar zijn de Floxen. Ik heb er 16 gekocht. Allemaal paars. Ik kocht Phlox ‘Gräfin von Schwerin’ bij Marcel de Wagt. (Klik hier) Het moet een hele goede soort zijn. Hij had ze op mijn verzoek naar Beervelde meegenomen. Ik heb deze "Gräfin" ( gravin) nog nooit zien bloeien, maar vertrouw op zijn expertise.

Een paarse gravin gekocht op het landgoed van Beervelde. Het kan in mijn ogen niet beter. 

Platzak maar helemaal tevreden ben ik weer naar huis gereden. De achterbank vol paarse Phloxen.




Impressie Beervelde.

Veel warme kleuren. Dahlia en Echinacea zijn hot.
Bloembollen volop te koop. 




Eenvoudig, maar wat mooi!! 

Wie koopt dit prachtige meisje. Of droom je net als ik van een echte trog?
 Ik kocht ook de paarse Phloxen 'Blue Paradise'.



Planten stand met op de achtergrond het landhuis van Beervelde.


De eigenaar van deze kar heeft ook zijn slag geslagen.


Planten op de kar naar de planten creche.


Kijk eens wat ik allemaal gekocht hebt!

Nieuwe volgers van harte welkom op mijn blog.

Phlox. The purple Countess.

On the grounds of the beautiful Beervelde estate in Belgium twice a year a large garden event is being held. This estate is located at Lochristi and is a one-hour drive by car from where I live. Last Friday I went there to buy plants.

To go to this garden fair never bores me. Whilst driving I realize this is perhaps the fifteenth time I go there. There is always this feel of excitement; will l find something special?

Again I am not disappointed. I find red flowering broad beans in the stand with special vegetable seeds. I saw these beans last summer in England. I buy two packages. After all, you never know whether they will germinate.

But the most important purchase this time is the Phlox. I have bought 16 of them. All purple. Phlox ' Gräfin von Schwerin' at the stand of Marcel de Wagt. It should be a very nice variety. I preordered some of these Phloxes. I have not seen this “Grafin” flowering before, but I trust his expertise.

A purple Gräfin countess) bought at the estate of Beervelde. It can’t get any better.

Broke but completely satisfied I drive back home again. The backseat covered with purple Phloxes.

New followers a warm welcome.







Reacties

  1. Phlox Blue Paradise is in de avond op z'n mooist, ik ben jaloers zoveel mooie Phloxen.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Um nichts zu suchen, das war mein Sinn...', sagte schon Goethe. Ja, liebe Hetty, die Erfahrung habe ich auch gemacht. Wenn man gar nichts Bestimmtes sucht und sich einfach überraschen läßt, dann findet man immer etwas Schönes. Wow!!! Sechzehn Pflanzen auf dem Rücksitz. Da hüpft das Herz vor Freude. Ich liebe Phlox. Die Farbe ist einfach wunderschön. Den hätte ich auch gekauft. Aber eigentlich habe ich gar keinen Platz mehr im Garten. Ich freue mich schon auf Deine Gartenbilder im nächsten Jahr.
    Einen schönen Abend und liebe Grüße
    Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beervelde, altijd leuk. Dat wordt een mooie groep Phloxen in de tuin. 'Blue Paradise' is ook mijn mooiste phlox en ze doen het prima.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is luilekkerland voor jou...maar het zijn ook prachtige bloemen, zo mooi die donkerpaarse phlox en zo een stenen trog...geweldig....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Looks like a wonderful event for all garden lovers, Hetty. The phlox are beautiful.
    Thank you for joining the Floral Friday Fotos meme.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent dus geweest...wij hebben nog op het punt gestaan om te gaan, maar toen toch weer maar niet...de phlox die je gekocht hebt, daarvan vergeet je nooit meer de naam, die heeft een 'ezelsbruggetje' ze is wel mooi, en vast ook goed bestand tegen de meeldauw omdat ze sterk is....geurt ze ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog even naar buiten gelopen om te ruiken, inderdaad hij geurt! Groetjes,
      Hetty

      Verwijderen
  7. Liebe Hetty, da hast du ja ganz toll eingekauft ... wow. Ich habe mich in einen dieser Steintröge verliebt ... sowas brauche ich unbedingt! Die Lila Phloxe könnten mir auch gefallen ... sehr schöne satte Farbe. Vielen Dank dass du uns mitgenommen hast. LG Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Phlox are so wonderful blooms. We have this blooms in our garden too!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. A little shopping, I presume?
    The Plox is gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten